Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2011 15:49 - Цените ли са високи или доходите ни ниски?
Автор: mafani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4004 Коментари: 22 Гласове:
9

Последна промяна: 09.03.2011 15:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Много хитро политически от страна на правителството е, създаването на разни звена за борба със спекулата, контролиране на цените и т.н. Удобен начин за изместване на реалния проблем. А той е, не че цените са високи, а това че, доходите ни са ниски. И двете /цени и доходи/ съпоставени със средните за страните от ЕС, показват едно, че по първия показател- цени, сме в средата на класацията, но по втория показател- доходи, изпадаме най-ниско. Няма как ценообразуването да се промени така че, да удовлетвори, вземащият 300Е средна работна заплата, но плащаш като другия, вземащ средна от 800-900 Е. Тази създадена от правителството експертна група за наблюдение на цените на храните е такава подигравка и с потребителите, и с търговците. Какъв ще бъде механизмът, по който ще се работи за намаляване на цените, когато суровините, а в повечето случаи и готовата продукция, идват от световния пазар, т.е. се плащат на цени като за хора с доходи? Ще тръгне тази група из международните стокови борси да намали цената на тон захар, за да спадне и крайната цена за българския потребител ли? Не вярвам да са останали още и толкова глупави български търговци, които да напомпват изкуствено цените на дадена стока при огромната конкуренция на хипермаркетите.  Това измислено следене на цените на хранителните стоки е, точно обратното на това, което трябва да се направи. Не цените са виновни, а доходите ни. За тях какво се прави? От последното увелечение на МРЗ минаха две години. И то не беше направено от това, а от предходното правителство половин година преди парламентарните избори в отчаян опит за спечелване на гласове чрез социална политика. А какво прави уважаемото настоящо такова? Нищо. Сегашното правителство отчита рязък скок на цените на храните и горивата, но тактично измива ръце, обяснявайки поскъпването като "непредвидени обстоятелства". От там и непредвиждането за индексиране на доходите на най-бедните. Ще има ли увеличение на пенсиите през тази година? Дянков, цитирам "допуска" и абсолютно отрича увеличение на МРЗ през 2011-та. /Този, ъъъ...как му беше името Тотю Младенов, министърът на труда и социалната политика, защо изобщо е нужно да бъде част от кабинета, когато социална политика в България няма?/ Дянков не отрича обаче че, поскъпването в България не е спекулативно, а е част от световните тенденции. И хайде сега да го хвана в лъжа! Как така част от световните тенденции, пък в същото време непредвидено? Що за глупости ръси този човек? Как може да не е изчислен рискът от такива резки скокове? Нали Симеон Дянков е финансист от световна величина, ако и в САЩ работи така...За финансовия министър няма спекула в цените, но се създава някаква комисия за следенето им, защото те /цените/ са спекулативни според друг министър- Мирослав Найденов....Не знам има ли или не спекула, ще има ли индексации на доходите, но то тези министри нямат и елементарна комуникация по между си. А може и да имат, но пък да си мислят, че сме не само бедни, но и глупавки.
Уф, вече започвам да се дразня!



Гласувай:
9


Вълнообразно


1. lilu2011 - Интересен въпрос
09.03.2011 20:13
Ако вярваме на cost-of-living-index, България съвсем не е толкова зле.
Съотношението цени на услуги и заплати в някои други световни градове е доста по-нереално. Примерно тук: http://www.numbeo.com/cost-of-living/city_result.jsp?country=Bulgaria&city=Sofia. В края на страницата има таблица.

И за мен е загадъчно...
цитирай
2. mafani - Всъщност сме много зле
09.03.2011 20:19
Средната работна заплата се определя на база за цялата страна, а тази база е като в онзи виц:
Според статистиката аз и шефът ми ядем средно по пет кебапчета на ден- той яде десет, аз нито едно....

В София и другите по-големи градове има много добри, европейски заплати, но в провинцията положението е трагично.
Да не говорим как е при пенсионерите.

България отдавна е страна на констрастите и в последно време обедняването на едните и забогатяването на другите си личи още по-явно.
Европейска столица, в която един до друг на светофара чака манго с каруцата и олигархът, возещ се в последен модел Мерцедес, какъвто и в Германия още не са виждали...
цитирай
3. lilu2011 - Напълно си права
09.03.2011 20:34
Аз също не вярвам на статистики.
Факт е обаче, че на този въпрос за стандарта на живот в дадена страна не може да се отговори еднозначно. Всеки гледа нещата с различни очи.

За каручката на светофара аз имам предложение- просто да я забранят.
И не защото е неестетично за гледане, а защото разнасят конски фекалии разрушават пътищата, които и без това са достатъчно разбити и мръсни.
цитирай
4. mafani - То отдавна е забранено, лилу,
09.03.2011 20:51
но ако им вземат конете, означава, да ги обрекат на сигурна гладна смърт.
цитирай
5. lilu2011 - А дали неволята не учи?
09.03.2011 21:02
Може би ще намерят друг начин.
А може би не. Не знам кое е правилно.
цитирай
6. mafani - Най-лошото, че често няма начини за нас,
09.03.2011 21:04
какво остава за ромите....
цитирай
7. анонимен - И какво ?
10.03.2011 09:06
lilu2011 написа:
Много хитро политически от страна на правителството е, създаването на разни звена за борба със спекулата, контролиране на цените и т.н.
Удобен начин за изместване на реалния проблем. А той е, не че цените са високи, а това че, доходите ни са ниски..


E какво ?? Да направят звена за контрол и на заплатите ли ?

За ромите недей да мислиш. На тях им е на далавера да са зле и не правят никакви усилия да се оправят. Да обработват земя или нещо подобно не е проблем. Кой ще им дава помощи обаче ако вземат да бачкат ?!
цитирай
8. mafani - 7. анонимен- не контрол на заплатите, дарлинг, а
10.03.2011 09:58
здрава работа за увеличаване на доходите.
Какво да им контролираш цените, определящи се като високи още на световните пазари, като не увеличаваш вече втора година доходите на хората?
Ромите ги мисля толкова, колкото и теб- оправяйте се.
цитирай
9. panazea - От 2000 година , летим стремглаво надолу .
10.03.2011 14:41
Не че преди това сме цъфтели.
МВФ ни наложи този хомот .
Един французин получава колкото 20 българи . Ама вижте , той е много френски . Много по-така. Нищо че е учил недоучил , не е чел собствената си литература .
Обаче той е по-по-най!
А пък българинът нали е тъмен балкански субект ! За него тояга , щото е инат и не възприема новостите . Тъй де ! Много е консервативен . Бърка сметките на разни там Световни мафиоти . Хич не могат да се справят с него . И затова - бой!
Ей така , да работи без пари . Да се чуди как да храни децата си .
Поне всички РАБОТЕЩИ БЪЛГАРИ можем да се похвалим , че работим за слава . Щото това , което получаваме , не са пари .
цитирай
10. анонимен - Демагогия - нищо друго !
10.03.2011 15:02
mafani написа:
здрава работа за увеличаване на доходите.
Какво да им контролираш цените, определящи се като високи още на световните пазари, като не увеличаваш вече втора година доходите на хората?.


И как държавата ще ме накара мен като работодател да изтърся от джоба си повече пари които да давам на работниците си при положение че те едва си покриват и тези заплати ??! Като вдигне МРЗ ?? Да ти казвам ли че единствената причина да вдигат МРЗ и осигурителните прагове е не грижа за хората а събиране на повече данъци. Здрава работа - трънки и Блогинки !!!! Вземи да плащаш заплати и тогава повишавай доходите на работниците си колкото искаш !!!
цитирай
11. mafani - Обичам такива киселяци
10.03.2011 15:22
Аз съм работник, ти си шефът- нали така? Бачкам, бачкам, пък от време на време и хляб ми се налага да си купя. До онзи ден парите, които ми ги даваше, стигаха за два хляба, днес за половин. Та по този повод ми дреме на междукрачието твоето и на държавата отношение в частта- Аз как да вдигна заплатите като държавата не инвестира в мен като дребен или среден бизнес.
Ако държавната политика спрямо бизнесът в България или нейната тотална липса не ти изнася о.к.- разбирам те. Но това се явява и доволно оправдание за работодателите, от които още по-големият процент се движат в сивата икономика, за неувеличаване на доходите, или остави ги тези доходи, за спазване на елементарни трудови права.
Стана ясно, ако МРЗ стане 270 лв. колко дребни и средни фирми и предприятия ще фалират- кофти.
Защо не осигурявате на реалните доходи? Защо се дърпате от КПД-тата? Защо не желаете да се приема годишно гарантирано увеличение в частия секстор.
Уважаемият работник не се вълнува от проблемите на шефа си. Той се вълнува от своите си проблеми. Ти, работодателю, питаш ли своите работници с парите, които им даваш, живеят ли нормално? Не. Като не му изнася да си ходи нали, такива като него колко има...а?
На работодателя му пука толкова за работника, колкото и на втория за първия...;-)
И ако това не е демагогия, здраве му кажи!
цитирай
12. анонимен - За доходите и тяхното формиране
11.03.2011 08:18
Преждекоментиралия е прав. Няма начин да се вдигнат заплатите ако се увеличава непрекъснато данъчната тежест по пряк и косвен начин. Ползувайте който и да е заплатен калкулатор и ще видите, че данъците са около 30% от работната заплата т.е. при 500 лв ОД и 500 лв бруто чистата сума е прибл 390 лв. Останалите 110 лв излизат от джоба на работодателя и отиват в държавата на ред с ДДС и останалите данъци, които също са на на гърба на омразния работодател или ако ползуваме соц. терминологията – капиталист експлоататор. Лично аз съм решил на своя глава да давам на работниците си едни други заплати, а да ги осигурявам на мининалните законни защото нямам възможност да отделям онези 30% за които казах в началото, а те са ми ценни защото ми вършат работа.
Аз не искам държавата да инвестира в бизнеса ми. Аз искам да не ми взема изработеното от мен без тя - държавата да си мръдне и пръста да ми намери клиенти или да ми осигури договори.
Не може да се приеме както предлагате гарантирано увеличение на заплатите в частния бизнес защото на практика увеличението на доходите на работниците зависи от увеличението на приходите във фирмата а това няма как да се планира или наложи със закон. Това ще го каже веки собственика на фирма който попитате.
Изказвате мнение, че не ви интересуват проблемите на работодателя, а своите собствени. Това е изцяло грешна позиция защото проблемите на човека който изхранва работника могат да станат и негови проблеми т.е. ако работодателя фалира работника ще трябва да си намери нова работа. Това на глед е лесно но на практика не. Ако работниците работят и възприемат фирмата като своя т.е. да не крадат и да не кръшкат от работа рано или късно това ще им се върне като бонус защото от личен опит знам че намирането на квалифицирани работници е трудно, даже почти невъзможно в сегашните условия. Именно за това плащам повече на кадрите на които държа, а не на държавата. Ако работата се увеличи - увеличава се и тяхното. Иначе няма как.

С уважение!
Н.С.
цитирай
13. mafani - 12. анонимен- чудесно и ми е пределно ясно,
11.03.2011 10:37
но пък хайде и честно да си говорим- и работодателите гледат да прецакат работника и той /работникът/ не остава длъжен. Има сериозен бъг в системата и той не идва само от данъчната политика, нечестните работници и работодатели, а от продължаващото възприемане на работата по комунистически модел- плащат ми за да не върша нищо и и плащам малко за да ми се върши много.
Логично е едно индексиране на доходите да стане с намаляване на данъчната тежест, която сега поемат работодателите.
П.П. От 500 лв. бруто, 110 лв. са данъци, но не всички дадени от работодателя.
Като цяло досега не съм попаднала на нито един честен работодател у нас, а пък ако кажа къде и за кого съм работила, ще ви стане смешно.
П.П. Журналист съм.
цитирай
14. анонимен - Да обясня по-подробно.
11.03.2011 12:03
Аз и преди говорех честно. Дори признах, че правя и закононарушение но за всичко това си има обяснение. Върху парите които давам на ръка също в последствие имам данък защото де факто те увеличават печалбата ми но данък-печалба е по-малък от общата данъчна тежест на осигуровките така че в крайна сметка съм в по-изгодна позиция т.е. минимизирам данъците. Мотива ми е че все пак работниците ми харчат тези пари тук с което подпомагам и техния бюджет и фирмите на хората от които те купуват това или онова.

А това че данъците върху заплатата не са всички от работодателя– така е по ведомост. Де факто за да плащам 500 лева чиста заплата аз отделям от бюджета на фирмата 610 лв. Не вярвам да смятате, че парите във фирмената каса идват от някъде другаде освен от плащанията на клиентите.

Доколкото за заплащането като абсолютна стойност – ако Вие си наемете жена за чистене в къщи ще и плащате ли например 1500 лева с осигуровките за да няма тя финансов проблем ? Вероятно не. Защо ? Защото работата и не струва толкова, а и най-вероятно семейния бюджет ще ‘фалира’. Същото е и при нас – ако можем да намерим човек да върши качествено същата работа за по-малко пари го правим защото иначе фалираме. Естествено е да изискваме от работника да изработва парите си тъй като в противен случай фирмата ще е на загуба и ще фалира т.е. ако той не работи а аз му плащам ще фалирам.

Не знам на на какви работодатели сте попадали но работодателите са толкова коректни към работника доколкото той им позволи. Ако работника се съгласи да работи без ТД дава пълна свобода на работодателя за манипулации, но сключването на ТД задължава работодателя ако не с друго то с осигуровки, които ако не работника то НАП ще си изиска по законовия ред. Условията в договора дават права и задължения и за двете страни. Слагайки подписа си рабтника трябва да е наясно че има и задължения с които ако не се справи ще бъде санкциониран или уволнен.
С уважение!
Н.С.
цитирай
15. mafani - Уважаеми, Н.С.,
11.03.2011 14:54
последният абзац е повече от смехотворен. Да, да КТ гарантира всичко, изброено от вас, но не са много работодателите, които се придържат към подписания договор. Обяснението е много просто- често работника е държан в шах- я, с три заплати назад, я, в пълното съзнание, че напусне ли, оплаче ли се в Инспекцията по труда, обърне ли се към някой синдикат /те не че работят изобщо/- буквално гори.
И о, да, в София и големите градове работа бол, но в малките населени места с по едната шивашка фабрика или цехче, в което се смятат щастливци, наетите и на договор за МРЗ.
От там пък работникът си казва, е, сега защо пък аз да не цакам шефа, като си гледам работата през пръсти....
Има и коректни работодатели в частната сфера- факт, но те са в пъти по-малко от онези, коит всячески се дразнят от искания за договори на реални заплати, използване на болнични, отпуски, спазване на работно време, плащане на извънреден труд...

Сам признавате, че е чиста форма на тарикатлък наемането на хора с по-ниска от реалната им на пазара на труда заплата.
За десетте си години трудов стаж се нагледах на работодатели, които правеха този номер, назначавайки на работа млади, малко квалифицирани провинциалистчета, готови да останат в София на всяка цена.
Как приемате във вашата фирма жените с малки деца? Честно, приятно ли ви е двегодишното отсъствие, през което време вие не преставате да имате финансова грижа" за отсъстващата. А вземането на болничен за гледане на болно дете.... ;-)
цитирай
16. анонимен - Не знам с какво пердизвиквам подобно отношение, но все пак да отговоря.
11.03.2011 16:01
Фирмата създаох и поддържам функционираща за да генерира печалби, които обикновено инвестирам в самата фирма разширявайки дейността , а не за да издържам майки с деца които не познавам и на които не би им пукало за мен ако фалирам. Аз не съм благотоворително дружество на бюджетна издръжка за да си позволя да издържам този или онзи закъсал финансово. Наемането на финансово най-изгодните хора не е тарикатлък а въпрос на оцеляване.
Ако си позволя да увелича трудовите възнаграждения до нивата които биха били угодни на работниците това би се отразило на цената на крайния продукт в следствие на което пазара ще ме изхвърли. Същия този пазар ще изхвърли и Вас ако решите да поискате възнаграждение което е прекалено високо за работодателя ви. На пазара милост няма. Да не говорим че повечето хора имат нереална представа за цената на труда си. Ако на някой наистина не му харесва не съм го държал насила при мен.

Ако намеквате че приходите ми са несъизмерими с тази на работещите при мен мога да опонирам, че те са еквивалентни на инвестциите ми във фирмата. Ако работещия при мен иска да изкарва колкото мен да си направи фирма и да печели. Това, че не го прави значи,че или не може или му е по-изгодно да работи за мен отколкото за себе си. По същата причина и вие работите за собствениците на медии а не стартирате своя макар, че вярвам сте верена в способностите си.

Чувствам се некомфортно да обяснявам толкова прости истини на журналистка защото обикновено журналистите сте наясно с повечето неща. Има вероятност да ми подхвърляте въпросите за да напиша аз материала ви или най-малкото да ви образовам безплатно по някои въпроси. Нямам претенции за хонорар но не смятам да търпя и подобно отношение.
Позицията ми явно не Ви допада но не смятам да ви убеждавам в нищо повече. Ако не вярвате че съм откровен – стартирайте собствен бизнес и не след дълго ще мислите като мен.

С уважение!
Н.С.
цитирай
17. mafani - Уважаеми, работодателю,
11.03.2011 16:24
защо така гневно и лично приемате нещата? ;-)
Сякаш съм писала нещо конкретно за фирмата на Н.С.?
Познахте ли се някъде, че така се оправдавате?
Звучите точно като в онази поговорка, че гузен, негонен бяга.
Аз нищо не намеквам, в нищо не Ви обвинявам и не виждам, какво смятате, че ми дължите като обяснение. Това го разкажете на служителите си.
Разни приказки от сорта на "да почувства работникът фирмата своя" и "знаеш ли колко е трудно да ти плащам заплатата" са повече от популистки. Като ви е трудно като работодател, бъдете някъде служител.
Звучите като жертва на подчинените Ви.

П.П. Намекът за моята некомпетентност, отнесете към липсата на всякакво желание от страна на работодателите да инвестират в допълнително обучение на персонала. ;-)
Смятам повече оправдания за излишни.
Чудесно е, че вие сте коректен, съвестен и редовно поощряващ служителите и работниците си за добре свършената от тях работа. Това ви прави различен и сигурно предпочитан, уважаван и ценен като работодател. Безсмислено е и да оправдавате и да отричате наличието на некоректност у повечето ваши "колеги".
С уважение, Н.Т.!
цитирай
18. анонимен - Кой го казва ?
14.03.2011 10:42
mafani написа:

Разни приказки от сорта на "да почувства работникът фирмата своя" и "знаеш ли колко е трудно да ти плащам заплатата" са повече от популистки. Като ви е трудно като работодател, бъдете някъде служител.


Защо да стане служител ? Да стане като теб ли ? Вместо да злобее е решил да стане работодател. Да не мислиш че е лесно ?
Човека ти го е казал почти директно – направи си вестник, сайт, публичен дом – от каквото разбираш най-много и действай. Чужди пари лесно се наместват.
Назначи майки с деца , всичките си приятели и ги осигурявай на макс. Сигурен съм че като чуят какви условия има при теб най-добрите работници от конкуренцията ще дотърчат презглава при теб и ще смачкаш конкуренцията с печалби от КПД. Не става с приказки – действия трябват.
Покажи ни на нас и останалите рабтодатели какво е добър работодател. Издигни се, направи кариера в бизнеса прилагайки на практика всичко което пишеш. Иначе ще си останеш злобна журналистка пишеща за некоректни работодатели.

Айде действай да те видим !!!
цитирай
19. mafani - 18. анонимен- Айде действай да те видим !!!
14.03.2011 14:03
Оставила съм се в ръцете на компетентните работодатели.....новозеландските.

И едно май не става ясно на теб/вас- аз не защитавам никого- нито работниците/служителите, нито работодателите. Само отбелязвам своите наблюдения, и те са, че и в двете страни липсва на моменти елементарна коректност. "Аз ще му работя, на тоя! Да, бе да, за тея пари само ще си седя!", е редовната мисъл в главата на много служители. Без да отчитат факта, че едното има общо с другото, т.е. работата със заплащането. От друга страна и уважаемият работодател Н.С., който писа тук, не скри, че ако може, си спестява и по-високи заплати и осигуровки на пълни суми. Е, тогава коя от двете разновидности да защитиш? Аз не се наемам да обяснявам, колко бели, добри и онеправдани са нито едните, нито другите.
Разбира се, пълно е с положителни изключения и се надявам, те да стават все повече.
Защото коректността в отношенията работодател-работник трябва да тече двупосочно.
цитирай
20. анонимен - Същото е !
15.03.2011 10:30
Дали новозеландски или тайландски - принципно е едно и също.

1> Работника трябва да изработва повече от парите които получава.

2> Пеачалбата на работодателя е несъизмерима с заработката на работника. Колкото по-голяма е фирата толкова по-несъизмерима е.
цитирай
21. mafani - 20. анонимен, не, не е същото- тайландските едва ли толкова коректни
15.03.2011 15:40
2> колкото по-голяма е фирмата, толкова по-високи са заплатите на служителите.
Само ти говориш за съизмеримост на заработката и печалба на работодателя.
цитирай
22. chavdar01 - АМАН ОТ ЯДОСАНИ АНОНИМКОВЦИ-РАБОТОДАТЕЛИ-СПЕЦИАЛИСТИ.
02.04.2011 12:29
mafani, ЗАТОВА НАПИСАХ В БЛОГ-А СИ.ТЕЗИ ХОРА НА РАЗБИРАТ НИЩО И ЗАТОВА ТРЯБВА ДА БЪДАТ ПРИНУДЕНИ ДА ПЛАЩАТ МИН.РАБ.ЗАПЛАТА 350 ЕВРО И МИН.ПЕНСИЯ-250 ЕВРО.КОЙТО ИМА ПОТЕНЦИАЛ ГО ПРАВИ,КОЙТО НЯМА ФАЛИРА.НО ПЪРВО ТРЯБВА ДА СЕ ЗАПОЧНЕ ОТ ДЪРЖАВАТА И ДЪРЖАВНИТЕ СЛУЖИТЕЛИ.КОЛКОТО И ДА СА НИ НЕПРИЯТНИ.НА АНОНИМКОВЦИТЕ ИМАМ МНОГО КАКВО ДА ИМ КАЖА,НО ЩЕ СИ ГО СПЕСТЯ СЕГА.АКО ИСКАТ МОЖЕМ ДА ПРОВЕДЕМ ДИСКУСИЯ НА МОЯ БЛОГ.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mafani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 568480
Постинги: 135
Коментари: 1932
Гласове: 3173
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930