Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2011 09:56 - Да приемем бедстващи японци? Абе, вие подигравате ли им се!
Автор: mafani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9274 Коментари: 42 Гласове:
25

Последна промяна: 17.03.2011 10:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Петиция, отправена към правителството да приемем бедстващи японци!
Сега това шега ли е или? Предвид трагедията, която преживяват тези хора, кому е нужна тази подигравка с тях? Да дойдат у нас! Ако те там са бедстващи, то тук райската градина ли ще видят? Не, не няма да видят райската градина- ще си я създадат сами!
Защо не се цаните по-добре доброволци и не заминете за Япония за да окажете помощ при разчистването на развалините например? Това в пъти повече ще помогне на тези хора, отколкото някакво криворазбрано милосърдие. Което на всичкото отгоре не е и милосърдие, а подигравка!

Не мога да повярвам до къде стига човешката простотия, безсърдечност и желанието за далавера на всяка цена. Във Фейсбук е създадена група, /а чета и тук разни такива неща/ чиято цел е да покани у нас 1 млн. японци, пострадали при земетресението, последвалото цунами и пожара в атомната централа. Идеята на поканата е, да се даде на бедстващите японци пустеещата родна земя, а те с пословичното си трудолюбие да я обработват.
Е, не не мога да повярвам!
Това ли е помощ?
Ясно е, че това няма да стане никога, но самата идея на тази група ентусиасти е отвратителна!
Да дойдат чужденците да ни обработват земята, докато ние се тъпчем до невъзможност в 3-4 по-големи града и се правим на шест и половина, когато се заговори да си обработваме земята.
"Имам вила и 10 декара земя, преотстъпвам ги за две години на някое японско семейство!", чета аз! Ега ти! 
А ни се носеше славата на трудолюбив и честен народ. О, да и на гостоприемен, да де, нали за това ги каним...




Та отново- вместо японците у нас, защо не ние там да помогнем?




Гласувай:
60



1. magicktarot - Преселения на народите е имало и ще има, докато има народи...
17.03.2011 10:00
На мен ми е интересно кой ще поеме разходите за пътя на тези един милион японци, ако се съгласят да дойдат в нашите необитаеми села... Ние не можем да оправим своите сираци и старци, а сме седнали да оправяме японците, сложна работа.
цитирай
2. karambol5 - На моменти глупостите ми идват н...
17.03.2011 10:08
На моменти глупостите ми идват наистна в повече
цитирай
3. mafani - 2. karambol5 - На моменти глупостите ми идват
17.03.2011 10:10
За теб моето глупост, за мен другото... Различна гледна точка.
цитирай
4. karambol5 - За теб моето глупост, за мен друг...
17.03.2011 10:57
mafani написа:
За теб моето глупост, за мен другото... Различна гледна точка.

Изобщо нямам предвид мнението ти , а идеята за това да приемем японците !
Хората ще се справят ,каквото и да стане ,но ние с мисленето ни - не !
цитирай
5. nicodima - Аз предлагам да приемем като бежанци само ръководни кадри в икономиката : ))...
17.03.2011 11:00
Може и в селското стопанство : )...
И да им дадем работа като такива! : )))
Май няма да има много съгласни : )... от нас, де...
цитирай
6. mafani - karambol5, да, хората ще се справят сами или с помощта на Големите страни
17.03.2011 11:03
Смехотворно е, предвид икономическата, политическа, социална, духовна...обстановката у нас изобщо да правим такива опити.

nicodima, :-)
цитирай
7. анонимен - Да пратим циганите там
17.03.2011 11:05
Да пратим гиганите там. Тъкмо са свикнали да ровят за скраб тук - там ще им се види като "Елдорадо" ;)
цитирай
8. cefulesteven - Те си имат ум, при това много ум. И ...
17.03.2011 11:23
Те си имат ум, при това много ум. И сърце, и дух си имат. Могат сами да преценят дали предложението ни им е изгодно. И ако имат нужда от нас, колкото и ние от тях, не виждам нищо нередно, че сме им предложили.

цитирай
9. karambol5 - Стефане, не бих приел предложение, ...
17.03.2011 11:31
Стефане , не бих приел предложение ,което ще ме кара да се чувствам като дърво без корен . Смисъл би имало смао ,ако 90 % от територията на Япония е замърсена .
цитирай
10. cefulesteven - Стефане, не бих приел предложение, ...
17.03.2011 11:41
karambol5 написа:
Стефане , не бих приел предложение ,което ще ме кара да се чувствам като дърво без корен . Смисъл би имало смао ,ако 90 % от територията на Япония е замърсена .


Нека хората сами решат. Факт е, че в момента има много напускащи Япония. Временно или не, те са бежанци. Дали ще приемат, нека не мислим от тяхно име. Те най-добре могат да решат имат ли избор, а ние можем да им предложим такъв.
цитирай
11. penchoan - Права сте, идеята е отвратителна. ...
17.03.2011 12:25
Права сте, идеята е отвратителна. Никой не си представя какви негативни последици може да има една такава авантюра. Сега е зима и японците имат проблеми с радиацията. Но само след 5-6 месеца при тях всичко ще е приключило, докато при нас още има да теглим юлара.
След няколко месеца ще има милиони бежанци и от други държави. Не можем да приютим всички.
цитирай
12. karambol5 - . . . . . това си мислех и аз - това не е ...
17.03.2011 12:54
..... това си мислех и аз - това не е краят . Ще има безанци и от други държави . Просто японците наистина са в състояние да се справят .Помощ ще има ,но нека да е адекватна . Тук им предлагаме да облагордят нашата земя ....Това наистина е вариант за избор само ,ако радиацията е голяма .
цитирай
13. zelas - НЛО
17.03.2011 12:56
Помните ли песента на НЛО - Мъничка японка ще си взема - всичко в моя дом ще е "Hitachi" :))))
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Т"а отново- вместо японците у ...
17.03.2011 13:27
Т"а отново- вместо японците у нас, защо не ние там да помогнем"-Много просто, заради радиацията, която ще умори и нас и тях. Такива групи трябва да бъдат добре обучани и специализирани за такава дейност, облеклото им също е специално, не може всеки да скочи и да тръгне. Иначе си права, пък и трудно ще се адаптират към нашите условия. В нашите изоставени села все едно че е минало цунами. Видно е от постингите на звездичка и бялото гълъбче
цитирай
15. mafani - kasnaprolet9999,
17.03.2011 14:25
освен в районите с радиация, групи могат да отидат като доброволци и в грижата за японците, останали без дом и настанени някъде си. Пример.

__________

cefulesteven, помощ е едно. Друго е да направиш петиция, в която настояваш МС да доведе у нас 1 млн. японци да ти бачкат ангария.
цитирай
16. alchemist - Съчувствам на японците. НО идеята да приемем японци
17.03.2011 14:48
е меко казано БЕЗУМНА. Това може да го измисли и подкрепи само човек без мозък.
Къде ще ги настаним тези японци, след като нас си не можем да оправим? Как ще ги защитим от грабещите цигани? Защо ще трябва да ни гледат балканската простотия? Защо не се опитаме да привлечем тези Българи, които избягаха на запад, а се дерем да помагаме на друг народ, който ИМА възможността сам да се оправи, както неведнъж го е правил?
Нямам нищо напротив да помогна с СМС или два, но вашите модни въздишки просто ме отвращават.
http://chitanka.info/lib/text/4750-internatsionalisti
цитирай
17. samuraijack - Най-обичам да чета как в България нищо не може да стане!
17.03.2011 14:50
Ако заблуден японец прочете този постинг, ще е благодарен, че ги застигна цунами от океанска вода, а не от българи.
Само се прочетете - който иска да помогне, намира начин; който не иска - причини!

Обяснявате защо не желаете да помогнете на никого - защото сте егоистка!
цитирай
18. анонимен - Безумна идея,
17.03.2011 14:51
но има и такива, които я подкрепят. По-тъпо нещо не бях чел скоро. Абсолютна глупост, но лошото е, че чрез нея авторът се саморекламира и си е чиста суета.
цитирай
19. mafani - samuraijack, това ли е помощ? Да дойде да ми копае на нивата, защото го е сполетяло природно бедствие?
17.03.2011 14:52
Да, прав/а сте, егоист съм и такава помощ не искам да оказвам!
Когато останеш без дом, вещи, близки, погребал си деца и родители, помощ ли ще е, да те поканят на другия край на света, в най-бедната страна от ЕС да обработваш пустеещи земеделски земи? Това е подигравка!


Има отворени дарителски сметки, аз помогнах, а вие?

__________________

alchemist, същото мисля и аз.

poligor, благодаря за такава реклама! :)
цитирай
20. boristodorov56 - Така коментирах:
17.03.2011 14:57
18. boristodorov56 - И защо им е на джапанетата да заменят един ад с друг?
16.03 21:12
Мисля, че за да се осъществи идеята ще се наложи да ги осъдят първо на доживотен строг затворнически режим или принудителна каторга - заменими единствено с 1-2 години живот в България.
След тази мярка престъпленията там ще секнат, вервайте ми.
Ние с нищо не можем да им помогнем защото сме ограничени, двулични и комерсиални.

Всъщност всеки, които пожелае от Япония може да дайде да живее у нас без никакво специално разрешение на държавните ни чиновници.
цитирай
21. анонимен - когато искаш да помогнеш намираш как
17.03.2011 15:55
бедни, гладни, мързели
от опит знам, че беден и работлив помага в беда на другите, но оял се мързел никога.
цитирай
22. анонимен - НЯМА ПРОБЛЕМИ!
17.03.2011 16:39
ПРИЕМАМ ДВЕ СЕМЕЙСТВА У ДОМА!!!
ПО-ДОБРЕ, ЯПОНЦИ ....ОТКОЛКОТО МЪРЗЕЛИВИ ЦИГАНИ И ТЪПИ ВЪШКАРИ!
ПОНЕ ЗЕМЯТА--ЩЕ ИМА ДОБРИ И РАБОТЛИВИ СТОПАНИ!
цитирай
23. анонимен - ние сме друга бира
17.03.2011 16:45
boristodorov56 написа:
18. boristodorov56 - И защо им е на джапанетата да заменят един ад с друг?
16.03 21:12
Мисля, че за да се осъществи идеята ще се наложи да ги осъдят първо на доживотен строг затворнически режим или принудителна каторга - заменими единствено с 1-2 години живот в България.
След тази мярка престъпленията там ще секнат, вервайте ми.
Ние с нищо не можем да им помогнем защото сме ограничени, двулични и комерсиални.

Всъщност всеки, които пожелае от Япония може да дайде да живее у нас без никакво специално разрешение на държавните ни чиновници.

Какви престъпления бе,човек?Вчера в днес-а имаше дописка,че нямало нито един мародерски опит в пострадалата страна!!!И след това,КОЙ ЗНАЕ ЗАЩО,набързо я покриха!Да не дава Господ това да стане тука,че изобщо не се виждаме!Ама изобщо!
цитирай
24. анонимен - Блогът на Маги
17.03.2011 19:19
Б их дала свободната си къща на село да приютя семейство в беда В селото има вече група англичани Те са се адаптирали чудесно и имат собствен бизнес Всяко лято в отремонтираното училище англичаните посрещат своите сънародници които отиват или се връщат от море и заедно с местните хора си правят традиционни партита Това е село Бракница Търговишко В селото няма цигани има свободни домове
цитирай
25. анонимен - Е, явно девизът на фейсбук е:
17.03.2011 19:23
"От социална инфантилност към социална дебилност."
цитирай
26. svoboda64 - Коментарът ми ще е "кратък":
17.03.2011 20:12
Виждането, че да поканиш японци да живеят тук е, че те ще ни работят ангария, означава, че някой не е в час изобщо, както не е бил и в часовете си по история:(

Малцина от тук коментиращите са наясно със собствената ни традиционна, а не "ерзац" култура от последните 20 години. Амнезията е страшна болест. Слава Богу, че японците не страдат от нея. Затова и живеят в хармония с природата, колкото и това да е "странно" като изказване точно в този момент. Но дори и сега го правят. (По повод на уж "изчезналата" статия в Дневник)

Безкрайните обобщения какви сме "ние", "вие" и "те", които освен да преповтарят трафарети от медиите, не допринасят нищо, са всъщност само "комуникативен шум". Какво всъщност предлагате Вие, освен... повърхностно възмушение към една идея?

Ако имате конкретен план за следване в конкретния случай - следвайте го. Ако ли не - оставете другите на мира да следват собствените си планове. Т.е. за помощ според разбиранията ни/ви/им

И последно: японец да тежи на хазната? Ама вие чувате ли се какво говорите? Нали ще тежи на собствената си съвест!!! Нещо, което повечето в тези ширини не познават като явление или го намират за "идиотско" :(
цитирай
27. kpandjarova - бедни, гладни, мързели от опит ...
17.03.2011 20:32
анонимен написа:
бедни, гладни, мързели
от опит знам, че беден и работлив помага в беда на другите, но оял се мързел никога.

Съвършено правилно!
цитирай
28. kpandjarova - Малкото, което имам, съм готова да ...
17.03.2011 20:46
Малкото,което имам,съм готова да го поделя с онези,които са в беда.Не искам никой да ми работи ангария.Един японец знае как да заслужи хляба си и без да му се казва.А един българин ТРЯБА да знае ако има две ризи,да даде едната на ближния си. Не мога да предложа богата страна и уреден живот.Не мога да предложа ред и много други неща.Мога да предложа това,което имам,уважението си,гостоприемството си,човешката сии топлота.Дали някой ще се възползва-нека сам си реши.Но никой няма да дойде без покана.Въпрос на възпитание и гордост.И на усещане за чуждата болка и нужда.Понякога две топли думи стоплят повече от сто юргана.Затова сме хора.
цитирай
29. mafani - svoboda64, така високопарно и възвишено, че чак предизвиква позиви у мен.
17.03.2011 20:47
Всеки има право на мнение, нали? Вашето е обратното на моето. А моето както ясно заявих, е, че това е идиотско.
Кой ще плаща за образованието, здравеопазването им? Всъщност кой ще плаща за хляба им? Или те ще ядат това, което са си произвели? Да това предложение е идиотско- за мен. Вие го намирате за възвишено и проява на не знам си какво. От мен точка! От вас- дерзайте си и правете опити да заселите в пустеещите си вили трудолюбиви японци.
цитирай
30. vmir - Изкривената идея за милосърдие, е следствие от изкривената представа за свободата и
17.03.2011 22:54
обвързването й с вечна подчиненост на освободителя. Робът иска да си притежава роб, и като не може да се сдобие с парите за закупуването на роба, замечтава някой бедстващ да дойде да работи за него... Тъпо, но факт.

Няма как за милосърдие или освобождаване да се очаква отплата, защото това ги самоопровергава.
Реалните ни възможности са да поемем не повече от няколко стотин души, а от това, което ще видят тук, зависи дари ще дойдат други, или и тези ще побързат да изчезнат защото, да се възползваш от бедствието на някого, за да печелиш, съвпада с определението за мародерство. Иначе идеята за приемане на японци е добра, ако не окажем милосърдие на бедстващите японци, ще трябва да дадем на арабски и африкански бежанци, които ще ни се отблагодарят с претенции, недоволство и бомби.
цитирай
31. svoboda64 - Знаете ли, Мафани,
18.03.2011 00:18
mafani написа:
Всеки има право на мнение, нали? Вашето е обратното на моето. А моето както ясно заявих, е, че това е идиотско.
Кой ще плаща за образованието, здравеопазването им? Всъщност кой ще плаща за хляба им? Или те ще ядат това, което са си произвели? Да това предложение е идиотско- за мен. Вие го намирате за възвишено и проява на не знам си какво. От мен точка! От вас- дерзайте си и правете опити да заселите в пустеещите си вили трудолюбиви японци.


Рядко съм се ядосвала в последната половин година. Но Вашата позиция ме разяри. Това е моето мнение - противостоящо на Вашето. Може във Вашите очи да съм високопарна, но определено ще Ви кажа, че "висока пара" е нужна... за много неща. Дори само защото парата движи свирката (разбирай, "общественото мнение":) Няма тук да коментирам модераторите, защото ще стане лошо... но това зависи и от тях.

Нямам никакво намерение да се заяждам с Вас. Просто намирам част от пледоарията събрана тук като ... не най-доброто НИ проявление. Така по ли ще го приемете като "не-високопарно" :) Съжалявам, но точно 20 годишната ми "високопарност" ми е помагала в професията ми - да увличам деца и възрастни след себе си, защото "вярвам" на фона на общото безверие, макар и да практикувам нещо съвсем пракпично, а не абстрактно - т.нар. въвеждане на лингва франка, който в момента е антлийският. Дори да е нещо (включително това) ... на което другите ще се присмиват.

Всичко друго приемам, дори и 20 (пардон 46 годишните) гаври, отнасящи се до мен. Но в моменти като този, подобна позиция намирам за крайно неприемлива - както Ваша лична, така и обществена. А тук Вие събирате някакво обществено мнение, което няма да класифицирам, за да не Ви обидя...

Права сте. Всеки има право на мнение. Но не всички мнения еднакво "тежат". Друга е скалата за оценяване и тя не е "цъкнати гласове и коментари"....

С най-добри пожелания. Лека нощ!
цитирай
32. анонимен - Страхотен постинг. Много ми хар...
18.03.2011 00:19
Страхотен постинг. Много ми хареса. Половината ни земя изглежда като изоставена, но иначе е върната "в реални граници". Простотия и мързел. И една огромна маса от търтеи-цигани, които никога не стъпват в нива, освен да я окрадат.
цитирай
33. анонимен - Бих приел
18.03.2011 02:50
една бедстваща японка
цитирай
34. apostapostoloff - Те пък, японците,
18.03.2011 05:35
веднага ще хукнат насам. Но сте права- много идиотчета щъкат вече из българското Интернет пространство. Че и петиции до правителството пишат...
цитирай
35. анонимен - Няма нищо случайно!
18.03.2011 08:33
След като и кушлетата /34 и 36/доволно пляскат след този груб пасквил!
Срамувам се че прочетох този постинг!
цитирай
36. анонимен - Всеки помага с каквото има глупа...
18.03.2011 08:36
Всеки помага с каквото има глупачке, аз нямам къщи с пустеещи земи, но имам нов апартамент в центъра на голям град. Луксозен и празен. Него давам, защото си имам къде да живея!
И това желание за помощ оплюхте! Вашата групичка е в пъти по-дебилна.
цитирай
37. kikimo - Пасивността
18.03.2011 08:47
и цинизма в подобни ситуации показва жесток недоеб и неудовлетворение от жалък живот. Това към тези, които наричат подобни начинания глупост.
Айде, толкоз от мен.
цитирай
38. mafani - Разликата между това да поканиш някого у дома си от добро сърце и душа, е едно!
18.03.2011 09:38
Друго е да пишеш петиции, в които каниш тези хора да обработват пустеещите у нас земеделски земи. Нека съм глупачка, но не съм лицемерка. Помагам безвъзмездно, без да очаквам, че канейки тук дори и един японец, ще му вземам наем или ще му дам земя да копае и сее.

С какво помогнахте вие, питам? Дарихте ли средства? Или само драскотите из нета? Аз направих и двете. :-)

Бъдете здрави!
цитирай
39. penchoan - и цинизма в подобни ситуации пок...
18.03.2011 09:46
kikimo написа:
и цинизма в подобни ситуации показва жесток недоеб и неудовлетворение от жалък живот. Това към тези, които наричат подобни начинания глупост.
Айде, толкоз от мен.


Можем да приемем няколко стотин японци, за това нямам нищо против. Който има свободно жилище, да го предостави. Обаче да се приемат 1 милион японци е налудничава идея и би била най-голямата национална катастрофа. Затова преди да се подписват подобни петиции, трябва да се помисли. Добре е, че управляващите не гледат сериозно на подобни антибългарски предложения.
цитирай
40. gothic - Хм....
18.03.2011 11:12
Значи. Сутринта гледах по някаква телевизия, как еди кое си село в СЗ България е готово да приеме японци. С основния лайтмотив - съживяване на района. Егати и милосърдието! Има и един друг момент. Кой ви казва, че японците са бедстващи? Бедстващите сме ние бе, дами и господа! Чухте ли и разбрахте ли как японците приемат ужасната трагедия? С чест, достойнство, скромност, жертвоготовност и взаимопомощ. Коя от тези черти е присъща на българите? Ясно ли ви е какво би се случило при подобна трагедия в България? Представяте ли си ордите човекомаймуни, котито ще тръгнат да обират труповете и оцелелите. Представяте ли си спекулантите, които ще натрупат милиони от нещастието? (Спомнете си Първата световна война). В първите часове след земетресението в Япония, в засегнатите градове властите са били наслагали по кръстовищата суха храна, минерална вода и други стоки от първа необходимост. Как си го представяте това нещо тук? Как си представяте център за пострадали с домашни любимци? Мога да питам още дълго. Но няма смисъл. Сигурен съм, че до края на 2012-та в Япония няма да има и следа от трагедията. Бедствието в България тепърва предстои. И то няма да е природно. То е нравствено и душевно. И ще бъде катастрофално....
цитирай
41. mafani - gothic, повече от съгласна няма на къде.
18.03.2011 13:32
!
цитирай
42. анонимен - Аз съм убеден, че повечето от хор...
19.03.2011 09:35
Аз съм убеден,че повечето от хората ,които подписват петицията са с искрено желание да помогнат с нещо и са водени от емоция,а не от разум.Вероятно има и такива,които си правят някакви сметки.Други наивно си мислят,че идването на японците ще промени с нещо нашето положение,ще превърне селата,които пустеят в китни градини и т.н.Ами защо пустеят,бе драги сънародници?Защо ние избягахме от тях,а сега ще чакаме японци или марсианци да ни "оправят"?Защо те могат ,а ние не?
Недостойно е ,най-меко казано.Искам да питам и друго ентусиазираните привърженици на идеята-японци най-вероятно няма да дойдат.Но към Европа се
задава друга бежанска вълна-от Северна Африка.На тях ще предоставите ли същото,което сега предлагате на японците?Ако не-значи хуманността и милосърдието ви са избирателни и лицемерни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mafani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 568844
Постинги: 135
Коментари: 1932
Гласове: 3176
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930