Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.04.2011 10:56 - Помнете този ден, защото след 50 години може да ни е национален празник
Автор: mafani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7444 Коментари: 38 Гласове:
-16

Последна промяна: 08.04.2011 11:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 8-ми април е международен ден на ромите. У нас те са около милион, не изключвам и доста отгоре, т.е. по официални данни около 15-17% отнаселението.
В област Сливен на 10 родени 9 са от ромски произход- най-младата община в страната, хвали се местният управник. 

След последното преброяване мрачните прогнози, че циганите ще станат около 2,5 млн. след 50 години., звучат вече не като научна фантастика, а като обозримо бъдеще.

Та така, да не забравяме този ден, защото току виж ни го лепнат в календара като официален празник.

И освен помненето, е хубаво и нещо в посока цивилизоване и интегриране на ромската общност да се случи. Но след десетина години доброволческа работа в тази област вече съм тотален песимист. И ме е страх.

Ще цитирам един виц от блога на zmai- през 2030 г.  двамата полицай с небългарски имена патрулирали по Витошка, намерили лична карта с рядкото и странно име Георги....

Айде са, празник е, да не си го разваляме!





Гласувай:
31



1. unknown2 - и аз съм песимист
08.04.2011 11:16
за интегриране и дума не може да става, само се харчат наши и чужди пари!
празник ли? че то за тях всеки ден е празник:)
Едно моме на 13 г. ми каза - "че нали за това съм се родила, да се оженя и да имам децааа))))
ай да ний чистит празника;)
цитирай
2. анонимен - 7, 62 5, 45 и един "деветак&...
08.04.2011 11:26
7,62 5, 45 и един "деветак" на кръста, "лупарата" е до вратата, муниций бол- без бой няма да се дам...
цитирай
3. hosekura - Мерси !
08.04.2011 11:29
Не знаех че има празник и на циганите ;) Вече ще знам ;)
цитирай
4. mafani - Хаха, colobur.
08.04.2011 11:29
unknown2, ама те циганите не са виновни, ще вземат, докато им се дава даром.

Хосе, ще научиш и други неща. ;-)
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Да, ама гергьовден се празнува като ...
08.04.2011 11:31
Да, ама гергьовден се празнува като втори национален празник от всички цигани. Вероятно, защото много от тях носят това име. Мини край някоя циганска махала по това време да видиш, какви са празници, колят по цели агнета, нищо че уж нямали пари.
цитирай
6. mafani - kasnaprolet9999,
08.04.2011 11:48
изобщо не само за това се празнува Гергьовден при ромите.
Той има много по важно символно значение. Това е техният Великден, възраждането, възкръстването..
цитирай
7. hristo27 - Колко жалко е като се отчита, че Б...
08.04.2011 12:55
Колко жалко е като се отчита, че България е в челото на ЕС по раждаемост.
Да, ама на едно българче се раждат 10 циганчета!...
И при този темп следва геометричната прогресия след години.
Когато на националният герб ще пише ЦРБ - Циганска Република България.
цитирай
8. hosekura - Да ги изнесем в чужбина ;)
08.04.2011 13:42
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3735451
цитирай
9. mafani - Хосе, така ще стане и става. А тези ниши са идеални за нас :-)
08.04.2011 14:46
Христо, не сме на първо място в ЕС по раждаемост, но на едно от поносимите места.
Прирастът на населението е проблем в повечето развити страни. От години той е отрицателен. Нека и при нас да е такъв. Стряскащ е процентът на родените българчета, не самият брой родени като цяло.
цитирай
10. medievalfencing - Кастрация. Не може да нямаш работа и ...
08.04.2011 15:27
Кастрация.
Не може да нямаш работа и да имаш 5 деца - бъдещи паразити и престъпници на гърба на работещи семейства, които едва издържат едно или две...
цитирай
11. hosekura - Мисля че знам причината ;)
08.04.2011 16:36
mafani написа:
Стряскащ е процентът на родените българчета, не самият брой родени като цяло.


Да си чула ромка (или циганка ако ти е по-удобно) да чака 'принц' за да се омъжи и да роди деца ??? ;) ;) ;)

цитирай
12. mafani - Хосе,
08.04.2011 16:45
имаш чудно английско чувство за хумор, но хич не е смешно.
цитирай
13. ivouzunov - Спокойно - преди това ще дойдат Т...
08.04.2011 19:53
Спокойно - преди това ще дойдат Турците и ще ги ..озаптят ! ;)))
цитирай
14. ketcakuatl - ОХ
08.04.2011 19:57
Пак ли настъпи мазола? Ама до като ние си ланкаме - те правят деца, и нашите думи ще се изтрият, но тяхните деца - не! Погледнато от друг ъгъл обаче, развитие! Назад към природата! Каква е тая вещомания, как така на детето трябва да му е осигурено всичко. Как така кариерата ще е на първо място, и едва като ,,насмогнеш" може да родиш едно, в краен случай - две. Те имат най-голямата раждаемост, но и най-голямата детска смъртност. Още по-добре, оцеляват най-приспособимите. Това е отмъщението на природата! Вещи, вещи... и срещу тях - деца! Прости, неуки, но оцеляващи. НАЗАД КЪМ ПРИРОДАТА.
цитирай
15. planinitenabulgaria - За нарастващата популация на циганите:
08.04.2011 20:16
Надерено с разум момиче,
Ти си потвърждение на това,че умните хора са и добри пророци.Ако допускаш все пак грешка в пророкуването си,тя се състои в това,че циганите не могат да имат държава,закони и да се трудят.Те са създадени да лъжат и да крадат хората,между които са се внедрили.И за да не крадат уж,хората им дават помощи,вместо да ги държат отговорни за престъпленията им,а от ЕС подмятат и разни пениси,най-едрият от които е този,наричан "ИНТЕГРАЦИЯ НА РОМИТЕ".Имаше и един такъв блок в Ямбол,№21,станал символ на интеграцията им.Нарастването на броя на циганите върви до определено съотношение с етноса,където те са се внедрили,напр1000000 цигана могат да живеят на гърба на /примерно / 10000000/ българи.Чрез помощи,като ги крадат,като се занимавт с организирана престъпност и т.н.Но като се мине една такава граница,просто няма как циганите да бъдт изхранвани и да дават нови популации.
В тази светлина,циганска държава тук няма да има.Ще има агония за българите.Тя вече започна.Заради циганите умря окръг Видин,полуумря окръг Монтана,признаци на умиране има и в окръг Враца.Това могъщо циганско цунами отнесе българския етнос в Северна България от Балкана до Делиормана.И не само там.
Статията Ти е значима,но по този въпрос не се говори.На циганите бяха дадени инструкции при преброяването, а се вписват бъргари.Непознаването на този факт от Теб също води до грешка в пророкуването Ти.Резултатите ще са минипулирани,моето момиче.Има си ромлидери за това.Плащащи на политическата мафия.
Написаното от Теб е повод за сериозен размисъл,но той трябваше да започне много отдавна.Налице е агресивна изява на циганите,липса на защита на хората от тях поради корумпираната ни съдебна система и ужасяващи последствия за страната и етноса ни.
Поздрави,че осъзнаваш този проблем,
Коста
цитирай
16. анонимен - Демографите са изчислили,
08.04.2011 20:42
че след 50 години максимум българите и циганите ще са едно към едно по бройка.
Ама ти се замисли с нещо по-достойни ли са масата българи?
По-почтени ли са, по-умни ли са, по-човечни ли са?
Все някой трябва да има за плашило.
За мен по-вредни са били, са и ще бъдат комунистите.
цитирай
17. voicewithin - :)
08.04.2011 21:17
Моето уважение, НО, не можеш человеко да виниш циганите за упадъка на Северозападна България. Моите родители са от там, това което са ми разказвали е, как с идването на измислената ни Демокрация, новите управници са обезценили всяка фабрика, всяка фирма, били са съкратени много хора, сред които и родителите ми...зад пропадлъка на тази част от България не седят циганите, а и каквито и да е други хора, освен политиците!
Що се отнася до самите цигани, нали знаете приказката "не давай на човек риба, а го научи да я лови".
Родителите ми ме светнаха защо толкова много раждат циганите-това е още от Живково време, когато раждаемостта се е насърчавала и възнаграждавала...проблемите идват от много по-рано...
цитирай
18. gwendoline - След 50 години вероятно няма да има нито цигани, нито българи,
08.04.2011 21:27
едните ще са измрели или емигрирали, а другите логично ще се преселят на друга територия, да могат пак да си крадат и паразитират. Така си мисля аз... Айде, честит празник!
цитирай
19. mafani - Така,
08.04.2011 21:35
ketcakuatl , добре де ще вървим назад към невинността и първобитността, няма проблем, но до кога? До пълно заличаване на нация и държава?

planinitenabulgaria, всеки има право да се впише за какъвто намери за разумно като етническа принадлежност при предброяването. Напълно съм наясно, че данните колко всъщност е ромското население у нас са манипулирани поне с едно 500 00 0. Намекнала съм го още в началото на текста.
------------------
polligor7, масата българи започват да заприличват все повече и повече на средностатистическия европеец- живуркащ тип без особена мисъл що дири на тази земя.
-------------
voicewithin, ромите като цяло и без да бъдат насърчавани, раждат по много. Колкото повече деца, толкова по-щастливи са циганите. Но не защото обичат децата си, а защото обичат секса. ;-)

--------------
gwendoline, тц, не позна. Българите може и в по-голямата си част да са емигрирали, но циганите няма да ги пуснат да ходят никъде. Ще има плащат да си стоят в България и Румъния. Помниш миналото лято Франция, Саркози и 300-те Е на ром да си ходи.
цитирай
20. voicewithin - :)
08.04.2011 21:51
Обичат секса...тц...надали на по 10 и 11 години можеш да усетиш насладата от секса, не осъзнават що вършат даже:)))
цитирай
21. mafani - voicewithin,
08.04.2011 22:19
нескромният ми опит в работата с тези хора, ми дава правото да твърдя отговорно, че ромските момичета съзряват доста по-рано от българските. И цикълът им настъпва по-рано и осъзнаването като жени също. Второто се дължи на начина на живот и възпитание, първото на ген и еволюция.
При ромите говоренето за секс и правенето му не е срито от очите на децата.
Ще се изумиш как 8-9 годишни деца са запознати в детайли със секса.
цитирай
22. pin777 - Кой каза 5
09.04.2011 06:42
Я слушайте по-внимателно ;) --> http://vbox7.com/play:6627fce9
цитирай
23. gibo - ай сига кат ви глеам кументарите
09.04.2011 08:10
сигански рабути ша прайте из блогя тцтцтцт са убадя на братчедите от левски, сливен, селяметя, столипиново, златна панега идруги международни места да включват компа и са регистрират у блогяви, ша ва питам тогаз пуезията ша ва спасява админа ли от тежкиу работен ден и ут ниволите.
цитирай
24. mom4eotli4nik - Трябва да има толерантност.
09.04.2011 08:52
Прекалено много омраза разделя хората. Любовта е преди всичко.
цитирай
25. pin777 - Разбира се , че трябва да има толерантност, но не и пред престъпленията.
09.04.2011 09:08
Нека не бъркаме нещата.
цитирай
26. hosekura - Сериозен съм!!
09.04.2011 10:58
mafani написа:
имаш чудно английско чувство за хумор, но хич не е смешно.


Но няма да ми стигнат 2000 символа да ти го обясня. Някой ден ще напиша и аз нещо и ще те известя ;)
цитирай
27. mafani - Здравейте,
09.04.2011 10:59
mom4eotli4nik, толерантност пред какво или кого?
-----------
pin777, и не само пред престъпленията, но и пред мързела, родителската безотговорност, паразитирането в обществото...
-------------

Еленицо, в най-различни джобове потъват парите за ромската интеграция. Някои ще те изненадат.
---------

22. анонимен, да ги уважим де, пък и те нас...
-------------

gibo, `ич не и смешну.
цитирай
28. zarumitu - "...нещо в посока цивилизоване и интегриране на ромската общност..."
09.04.2011 11:57
И те като социална прослойка към обществото имат изградени структури,организации защитаващи правата им,неформални сдружения,политическа партия,имат си "цар".Има много програми за подпомагане и развитие с цел интегриране към обществото,но някой се възползуват и са използвани само като електорат когато има избори.Много от заделените средства към програмите не достигат до тях самите и не са реализирани. За тези от "гетата"- Много е трудно да бъде променен начинът им на мислене,да бъдат изкоренени навиците които са придобили!Въпросът е в самото им възпитание и средата в която го получават.Изграждането на човек като личност и при неговото възпитание,решаваща роля има семейството и средата в която се развива.Но"първичният инстинкт"е заложен от природата и те правят всичко възможно за да оцелеят-търсейки всевъзможни начини за съществуване прибягвайки понякога и до престъпни крайности.Болшинството са на принципа: "Днес ихо,утре тихо"
цитирай
29. voicewithin - :)
09.04.2011 14:02
Хора, ще ви кажа едно само-тези, които трябва да се интегрират не са:циганите, турците, евреите, слепите, глухонямите, чужденците ако щете...тези които си молят за интеграция, са тези които най-се имат за колорит на обществото. Ако сме толкова добри и съвършени, защо не можем да интегрираме всички тези хора?!
Вижте моето мнение по подобен въпрос:
http://voicewithin.blog.bg/drugi/2011/03/20/rabota-rabota-rabotaaa-i-chast.712433

цитирай
30. voicewithin - :)
09.04.2011 14:09
mom4eotli4nik написа:
Прекалено много омраза разделя хората. Любовта е преди всичко.

цитирай
31. napeto - да да
09.04.2011 20:35
mom4eotli4nik написа:
Прекалено много омраза разделя хората. Любовта е преди всичко.

Позитивна съм.. много даже. Ама ако във Браца има един лаф, дето гарга там не каца , за циганските квартали може да се каже: там дето инкасатор не ходи. А аз позитивно плащам и техните сметки. И един случай ще разкажа. Бях на опашка за банички. На място ги правят и са много вкусни. Та две циганета просят. Купих баничка - за тях.( За мен баничката щеше да е закуско-обяда.) Дадох им я. след две крачки се обърнах и видях как хвърлиха баничката... ако това не ме пълни с позитивност и доброта здраве му кажи.
цитирай
32. voicewithin - :)
09.04.2011 20:42
napeto написа:
mom4eotli4nik написа:
Прекалено много омраза разделя хората. Любовта е преди всичко.

Позитивна съм.. много даже. Ама ако във Браца има един лаф, дето гарга там не каца , за циганските квартали може да се каже: там дето инкасатор не ходи. А аз позитивно плащам и техните сметки. И един случай ще разкажа. Бях на опашка за банички. На място ги правят и са много вкусни. Та две циганета просят. Купих баничка - за тях.( За мен баничката щеше да е закуско-обяда.) Дадох им я. след две крачки се обърнах и видях как хвърлиха баничката... ако това не ме пълни с позитивност и доброта здраве му кажи.

Колко цигани познаваш всъщност? Ела, аз ще те запозная, много ще се учудиш, че както има лоши, така има и добри...но надали имате май желание всички вие, а?Черното си е черно и това е...
А преди хората са вярвали, че Земята е плоска...
що се отнася до позитивното мислене-виж тук:
http://voicewithin.blog.bg/zabavlenie/2011/04/06/iaj-moli-se-obichai-izkustvoto-da-se-obicha.724198
цитирай
33. voicewithin - :)
09.04.2011 20:50
И още за позитивното мислене-в България няма такова, така че не можеш да ме излъжеш...знаете ли кое прави впечатление на чужденците като дойдат тук?Гостоприемството?Не-негативното мислене и вечното оплакване...
Говорех си наскоро с един испански приятел и той ми казва-Не мога да се начудя как в страна като в България, всички вечно недоволстват, по улицата вървят мрачни, няма "добър ден", няма докосване...студени хора сте, казва...и на фона на това-в Алжир например, където са мюсюлмани, забележете, хората са по-усмихнати, по-позитивни, по-отворени към хората, въпреки, че нямат бани, живеят на практика в сгради, приличащи на обор...и пак са по-щастливи и усмихнати от нас...
цитирай
34. mafani - Сравнението с Италия, Испания, Турция, латиноамериканските и по-либералните арабски страни е нелепа
09.04.2011 20:59
Там непознати хора те спират и започват да се радват и целуват децата ти.
В Западна Европа детето ти за тях е толкова важно, колкото и кучето ти.
цитирай
35. mafani - zarumitu,
09.04.2011 21:03
лично благодаря, че писахте. И двамата знаем защо!
Поздрави!
цитирай
36. voicewithin - :)
09.04.2011 21:05
Ами какво лошо има? Нашето е по-добро, че сме постоянно навъсени и гледаме така, сякаш всеки момент ще застреляме някого...От нашето по-убаво нема, па може и лайняно да е...Без коментар повече, Мир Вам, и забога хора-ОБИЧАЙТЕ СЕ!!!
цитирай
37. mafani - Не, не казвам, че е по-добро,
09.04.2011 21:08
просто внасям разяснение.
За мен истивата е посредата. И това непознати за лигавят /буквално/ децата ми не ми е присърце.

А това нашето е типично поведение вследствие на забързания живот. Не сме само ние така, спокойно.
цитирай
38. napeto - без съмнение...
09.04.2011 23:19
voicewithin написа:
napeto написа:
mom4eotli4nik написа:
Прекалено много омраза разделя хората. Любовта е преди всичко.

Позитивна съм.. много даже. Ама ако във Браца има един лаф, дето гарга там не каца , за циганските квартали може да се каже: там дето инкасатор не ходи. А аз позитивно плащам и техните сметки. И един случай ще разкажа. Бях на опашка за банички. На място ги правят и са много вкусни. Та две циганета просят. Купих баничка - за тях.( За мен баничката щеше да е закуско-обяда.) Дадох им я. след две крачки се обърнах и видях как хвърлиха баничката... ако това не ме пълни с позитивност и доброта здраве му кажи.

Колко цигани познаваш всъщност? Ела, аз ще те запозная, много ще се учудиш, че както има лоши, така има и добри...но надали имате май желание всички вие, а?Черното си е черно и това е...
А преди хората са вярвали, че Земята е плоска...
що се отнася до позитивното мислене-виж тук:
http://voicewithin.blog.bg/zabavlenie/2011/04/06/iaj-moli-se-obichai-izkustvoto-da-se-obicha.724198
Има много добри, трудолюбиви и стойностни цигани. Проблема е в процента... дано ме разбираш. Не съм расистка, ама когато се чуствам репресирана в собствената си страна от % лошо не ме прави много щастлива.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mafani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 565674
Постинги: 135
Коментари: 1932
Гласове: 3136
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031