Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2011 19:13 - За женките с деца
Автор: mafani Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5604 Коментари: 26 Гласове:
14

Последна промяна: 13.02.2011 19:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Средно образована, средно интелигентна, средно статистическа, средно работна, средно хубава....омъжена с дете/деца търси работа след първо, респективно второ майчинство /още по-зле/. Та, след близо две и половина години аут от професионалните среди, се е заела да допринесе за прираста не само на семейството като брой, а и на семейния бюджет, но алтернативите са всичко друго, но не и розови. Вариантите са няколко:

І-ви вариант:

       Връща се на старата си работа. Шефове и колеги си знаят още преди да е минал първият работен ден, че тази довчерашна добра и съвестна труженичка, днес има нов приоритет и той се нарича дете. Ще отсъства, защото яслата не прощава и рожбето боледува буквално всяка седмица, ще се скатава при всеки удобен случай да си тръгне поне 30 минути по-рано, ще мрънка за всяка извънредна минута, прекарана в офиса, какво остава за извънреден труд или нещо от сорта. Е, той-шефът, не че ще кипи от ентусиазъм да толерира лечението на поредните цивки на детенце, нито пък на колегите им се ще постоянно да доработват работата на младото майче. Ако пък е и някоя дето само за Принцът/Принцесата говори по цял ден...Ясно е, че ще й бъде намерена цаката да се разделят с по живо, по здраво....Ако ли пък не успеят горко и на трите страни /майка- колеги-шеф,/ взаимното ходене по нервите, ще бъде ужасително.

ІІ-ри вариант:

         Майчинството свършва, старата работа е кофти, или пък изобщо липсва такава и идва ред за търсене на нова. Както и на претенциите. Освен ако няма баба, възможност да се плаща на гледачка или някаква друга опция, започват трудностите- нормирано работно време, както и неговото спазване, коректен работодател, безпроблемно вземане на болнични и отпуск....бла-бла, ама къде дават така!? Никъде, или почти никъде. 
- Имате ли деца?, пита бъдещият работодател
- Да. Едно на две години.
- Мх, ммм, да, благодаря, ще ви се обадим.

Къде и в кого е грешката? На това вече не мога да си отговоря 6-та година. Всеки е прав за себе си, и трябва да се яде и същевременно да се гледат децата, и трябва да се върши работа за да се плащат заплати...Обаче системата е бъгната. Законът защитава, ама друг път майките, работодателите, които си патят от първите и буферите- колегите/подчинените.....

На мен като на майка и труженичка със средни доходи ми е доста трудно да балансирам. Две деца, двойни болести, двойни отговорности, двойни нерви и борби с работодатели, колеги, НОИ, НАП, болнични....Да де, никой не ме е карал да раждам тези деца, но пък нали държавата говори нещо за демографски срив...А пък и нали моите деца са бъдещите пълнители на хазната...? Кодексът на труда така и не ме защити особено от некоректни работодатели. То и те сигурно са се чувствали незащитени от такива напасти като мен. :)

Хубаво, работодателите криви. А обществото? То дали е особено толерантно и се втурва в помощ на майките? За 6-те години от както гордо се зова родител, на пръстите на едната ми ръка се броят проявите на мило отношение към мен и децата ми. И то обикновени прояви като отстъпено място на опашка, място в автобуса или помощ за качване на количката. Разбрах, че децата нямат място в метрото, щото то е за работещи и пенсионери, проява на лош вкус е да заведеш детето в банка, или да го вземеш в Социалната служба, където уреждаш нещо, свързано с него...

Ми така се чувствам- женка с деца. НЕма уважение, нЕма дявол. Що така?

Трудна работа!

image




Гласувай:
14


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - razbiram te...
13.02.2011 19:48
...napalno.i az biah taka.zariazah vsichko sega sam med sestra v iujna afrika.za da me priemat na rabota ne me pitat kolko deca imam i mislia li da rajdam????-da ne se sheguvan vednaj i tozi vapros mi zadadoha-kolkoto i absurdno da zvuchi.taka che ...pomisli si i ti...
цитирай
2. irina1988 - Малко не съм съгласна с теб и ще ти ...
13.02.2011 19:51
Малко не съм съгласна с теб и ще ти кажа защо - там където бях точно като удари кризата жените масово (случайно или не) взеха да излизат по майчинство. Лошо няма, да раждат жените - нали както и ти самата каза само за демографската криза ни дрънкат. Само, че малцина май се сещат, че ако работиш в голяма и уредена фирма няма как да изгонят жена по майчинство (а те вярвай ми бяха 90% от всички жени във фирмата. Останалите 10% сред които и аз сме млади и неженени все още). И какво стана?! В разгара на кризата мамите решиха да се връщат на работа понеже майчинстовото им намаля на половина след едната година. И така както се сещаш станахме твърде много на работа. Майките закона ги защитава, няма как да ги уволнят (нищо, че за 1 година са забравили много неща, не могат да си вършат работата, скатават се и прочие. Те дори не си изкарваха майчинството до края от лакомия да не взимат по-малки майчински) съответно взеха да гонят нас - тези дето бачкахме докато те си дъндуркаха децата. Еми извинявай - ама за мен това си Е БАШ ДИСКРИМИНАЦИЯ! Никой не е длъжен да ти сваля шапка и да гони хора, дето са се доказали, за да може ти да се върнеш на работа - това, че имаш дете в никакъв случай не трябва да те прави нещо повече от другите. Те също работят за пари и това, че нямат деца не ги прави хора втора ръка.
цитирай
3. mafani - Re: irina1988
13.02.2011 20:14
Ирина, си права, за това и казвам, че системата е бъгната. Аз освен майка на своите деца, съм и колежка на такива със свой деца и съм от двете страни.
Не заради майчинството съм раждала. Хаха, ако беше за това, не трябваше да имам изобщо деца. :)
Написаното от мен, го прочети с ирония и разбиране към теб, жената нямаща все още деца.
Наясно съм и, че жените престават за дълго да бъдат себе си като родят, някои и завинаги. ;-)
цитирай
4. mafani - . . . napalno. i az biah taka. zari...
13.02.2011 20:15
анонимен написа:
...napalno.i az biah taka.zariazah vsichko sega sam med sestra v iujna afrika.za da me priemat na rabota ne me pitat kolko deca imam i mislia li da rajdam????-da ne se sheguvan vednaj i tozi vapros mi zadadoha-kolkoto i absurdno da zvuchi.taka che ...pomisli si i ti...


Радвам се на успеха ти! :)
цитирай
5. irina1988 - Кой ти е казал, че забременяват з...
13.02.2011 22:02
Кой ти е казал, че забременяват заради майчинските?! Повечето от тях нямаха брак, живееха на семейни начала и забременяваха точно, за да си запазят работата. По време на криза се съкращаваха хора по метода на изключване - тъй като тези с деца и по майчинство бяха болшинство (без значение дали си вършат съвестно работата или не) започнаха с нас - неженените и без деца. Така, че за едно ще се съглася с теб - определено не е заради майчинските, а за да се запази работното място, което поне според мен е долно - да използваш детето си за нещо такова.
цитирай
6. mafani - Re: irina1988
13.02.2011 23:17
Ирина, обаче и майчинството блазни- 90% от нетното възнаграждание изобщо не е малко, особено ако се осигураваш на реалната заплата и тя е добра.
Теслата е здрава и за вас, тези без деца и за онези с.
цитирай
7. анонимен - не е съвсем така
16.02.2011 16:16
Аз имам други впечатления. Като реших да се връщам на работа си потърсих нова, защото на старата не бях достатъчно добре платена, а и исках да науча нови неща. Ходих на няколко интервюта. Не помня да са ме питали за деца, освен на настоящата работа, където ме питаха дали очаквам да отсъствам много заради детето- и аз казах- Божа работа, надявам се да не се налага.
За мой късмет детето до тук не е боледуващо и дори в яслата не беше и не ми се е налагало особено често.
На много опашки ми казват да мина с детето, макр и не на всички, но аз и не държа. В крайна сметка всеки бърза за някъде и си има ангажименти.
Държамата осигурява една година комфорт, през която да си получаваш 90% от брутната заплата, на която си се осигурявал. На мен това ми се струва повече от справедливо. И доста стимулиращо.
Това, което много ми е пречело е дръжките на автобусите, които са сложени по средата на всяка една врата на някои от автобусите и не можеш да вкараш количка. Но обикновено някой е предлагал да ми помогне и да я вдигнем над дръжката, като се наложи.
А това да се счита, че една жена е родила дете само за да не я "хване кризата" малко не ми звучи сериозно. Все пак всички знаем, че децата продължава да ги има и след 1-та (2-те години майчинство) и са си сериозна стъпка.
цитирай
8. анонимен - Аз съм работодател
16.02.2011 21:17
... и майка с дете едновременно. В никакъв случай не съм настроена срещу майките, но когато държавата ме кара да плащам първите три дни от болничните на майката нали се сещаш, че аз плащам на тази майка около месец без да е работила. Като прибавим и отпуска стават два месеца без да е работила. Е, не можеш да обвиняваш работодателите за това, че държавата не иска да си поеме обезщетенията.
цитирай
9. tit - Права си!
17.02.2011 01:15
Мога да напиша роман по въпроса...няма смис!
Реакциите на тези, на които не им е минало през главата ще са като на irina1988! /жалко, че е млада жена, разбирам/!
Живеем в зверско общество...по много причини! И всякой мисли само за себе си
Както е да е - да са ни живи и здрави децата! Дано за тях има по-добри дни!
цитирай
10. irina1988 - tit
17.02.2011 16:23
Отиди от другата страна и тогава говори. Нека теб да изгонят заради това, че "женките" масово са решили да си вържат гащите като надуят коремите. И това не беше практика само в нашата фирма. Разрови се даже още в началото на кризата имаше статия за това, как в един фалирал завод за автомобили ли какво беше 99% от жените излизат по майчинство и така си спасяват задниците. Това си е практика - колкото и гадно и гнусно да звучи. Не знам как изобщо може да има такива жени...
цитирай
11. masterpiece08 - Бих подкрепила всяка работеща майка
17.02.2011 16:35
с деца до 16 год., защото знам какво е и това, на което са подложени такива жени, си е чиста проба дискриминация! Вкл с петиция, обществено движение, ако трябва и съд в Страсбург! Крайно време е да се научим да си търсим и отстояваме правата!
В днешния свят една жена трябва да е сигурна и финансово стабилна и без мъж и законите твърдо да защитават правата й!
цитирай
12. masterpiece08 - Иринче,
17.02.2011 16:43
irina1988 написа:
Отиди от другата страна и тогава говори. Нека теб да изгонят заради това, че "женките" масово са решили да си вържат гащите като надуят коремите. И това не беше практика само в нашата фирма. Разрови се даже още в началото на кризата имаше статия за това, как в един фалирал завод за автомобили ли какво беше 99% от жените излизат по майчинство и така си спасяват задниците. Това си е практика - колкото и гадно и гнусно да звучи. Не знам как изобщо може да има такива жени...


точно, защото жените трябва да раждат и няма кой друг вместо тях, трудовото законодателство трябва да се осъвремени с предвидени рискови обстоятелства, а социалните закони да предвидят достатъчни обезщетения и привилегии за работещите майки
цитирай
13. irina1988 - А другото не е ли дискриминация?! ...
17.02.2011 16:47
А другото не е ли дискриминация?! Стига с тия майки! Достатъчно са защитени, за да искате още преференции - достатъчно е, че се гонят млади и способни хора, за да могат мамите да се върнат още на първата година след майчинство! И не е само при нас! Аз детето си в тая шибана държава няма да го родя (ако изобщо някога имам деца). Наскоро четох едно изключително нагло мнение точно на една такава "майка"(слагам майка в кавички, защото за мен това не е майка), в което въпросната майка излиза в майчинство за 2 години, в това време се наема нейна заместничка. Оказва се, че заместничката си върши много добре работата, всичко е ОК и мамата може да си гледа лапето. До тук добре обаче като се връща на работа след втория-третия месец, пак надува корема и с цялата си наглост излиза в болнични - това автоматично предполага, че 2 години и половина даже няма да я има на работа. Което ще рече, че близо 5 години тази жена ще си гледа кефа, ще цеди шефа си, а глупавата й заместничка ще работи докато тя не реши да се вясне на работа или о, случайно пак да забременее.... Разбира се, не знам кой нормален шеф би изтърпял подобно нещо - да го правят на шут - намира цаката на мамата и я уволнява. Все пак човека иска, някой да му работи - а не машина за бебета, дето само да му цеди парите за болнични и майчинство. Съответно заместничката остава за постоянно, а наглата мама искала да съди шефа си! И на какво отгоре ако може някой да ми обясни, че не мога да разбера?!
Пак казвам - нямам нищо против майките с деца, имам против едно такова деликатно положение, като майчинството и детето да се използва така долно.
цитирай
14. masterpiece08 - Да си дойдем на думата!:)
17.02.2011 17:21
Защо въпросният шеф да осигурява болничните? Доколкото знам те се изплащат от НОИ, майчинството-също,поне по мое време беше така, а ако има някакви несъответствия,те могат да се уредят съобразно европейското законодателство. Племенницата ми роди в Германия, синът й вече е на 3 год,преди няколко месеца тръгна на детска градина, мъжът й е студент, и двамата в момента не работят, но социалната издръжка е достатъчна, за да живеят прилично.
цитирай
15. mafani - Хм, дами
17.02.2011 17:41
и едните са прави и другите, обаче
- ако аз не се реша да родя, след 50 години тук ще останат само роми, може и тях да ги няма, защото пък аз и бъдещите ми деца, ако не работим, те няма да има какво да ядат.
- това че, аз съм родила, излязла по майчинство и гледам първо своето дете и второ бъдещ данъкоплатец, аз не съм престанала да бъда човек, работник, труженик...Нали така? Това че, на мое място има назначен по заместване, мен лично не ме брига. Този служител/работник е назначен по заместване с неговото знание, че длъжността му е временна.
- това че, отдавна вече мои приоритет не е шефа ми, местоработата ми и търчането от репортаж на репортаж, не ме прави ни най-малко по-лош кадър от някоя залепена на нюз рума. Такива, на които не им се мърда, камо ли работи, има и сред, сдобилите се с деца и сред бездетните.
- малко тривиално звучи, но децата са най-голямото богатство, бъдещето, смъсълът. Няма колега, няма работодател, няма дявол, които да ме накара да не си отстоявам правата и тези на детето си.
- майчинство- срок и сума, защита от КТ на жени с деца до 3, 8, 16 години, се определят от държавата. На който не му харесва, да се оправя, нали така беше?
- решила да стана майка, съм си пренаредила приоритетите, искам спокойна работа, сигурност, защита от некоректни работодатели...На колко места в България го има това?
цитирай
16. irina1988 - mafani
17.02.2011 17:55
За това става дума - точно тук аз няма да родя децата си (ако изобщо някога ще имам такива). Само в България са възможни такива абсурди. А на който не му харесва - да емигрира. На мен лично не ми харесва сегашното положение тук - все ми е тая дали България ще се напълни с цигани, ако ще и да я превземат. До тогава читав българин няма да е останал в тази пародия на държава. А ти се опитвай да правиш революции сама, както повечето блогъри тук. Смисъл няма - предполагам си се убедила и на практика в това.
цитирай
17. mafani - Ирина, била ли си в чужбина? Рабо...
17.02.2011 18:15
Ирина, била ли си в чужбина? Работила ли си там? Ако си или имаш поне един познат, отглеждащ деца в страна от ЕС /без Чехия и Румъния/ ще пееш друга песен. :)
Миналата есен ЕС прие директива за задължителен лимит на майчинството в ЕС от 20 седмици, до преди това имаше страни, в което е 14.
Такова нещо като държавна детска градина има само за крайно бедните /разбирай в нашите ширини ромите/, а записването за читава и сравнително прилична като цифра частна започна със снимката от ехографа...Виж имаш неплатен отпуск за гледане на дете, но тогава не виждам кой ще те храни....
Знаеш ли, че работодателят ми в САЩ е един от малкото в щата, който осигурява 16 седмично платено майчинство?
Да не съм голословна:
http://money.bg/news/id_561906883
ОБАЧЕ работодателите не са хич доволни:
http://money.bg/news/id_2046703262

Така че, нека те окаме неподготвени, а? :)
цитирай
18. irina1988 - Имам приятели, които отглеждат ...
18.02.2011 11:46
Имам приятели, които отглеждат децата си в чужбина и да ти кажа не им е зле. Даже твърдят, че там имат повече възможности от колкото тук, за да живеят нормално. Дори сестрата на една моя приятелка си роди детето в чужбина и като гледам не е умряла от глад. Каза ми, че добре си живее със съпруга си. Много мразя такива крайни изказвания, как в чужбина било много гадно - но (едната крайност - харесват си мизерията тук и продължават да си мизеруват), другата страна (живеят там, хубаво-лошо при всички случаи по-добре от тук и ни казват ние да си живеем и да продължаваме да теглим мизериите в България). Замисли се ти от кои от двете крайности си? Аз лично приветствам всеки да емигрира вместо само да реве и да се вайка - виждайки, че тук поне близките 50 години няма да се оправим.
цитирай
19. mafani - Re: irina1988
18.02.2011 13:48
работиш ли, осигуряваш ли се на реални доходи и имаш ли прилично образование и професия, не си зле никъде. В чужбина е също толкова гадно за едни, както и тук за други.
На мен днес ми е добре тук, утре съм на другия край на света...Професиите на мен и съпруга ми са мобилни и търсени...аз не съм ограничена и не се вайкам, само иронизирам и се забавлявам, не набеждавам майки, бездетни и пр...Замисли се ти! ;-)
И уважавам обективните хора.
Може да има милион и едно други неща, по които ни превъзхожда всяка една друта страна от ЕС, но майчинството е едно от нещата, по които ние первъзхождаме Запада. Трудовото ни законодателство изобщо не е по-лошо от това на Великобритания например, но липса съблюдаването на Закона.
Та нека не гледаме едностранчиво нещата и не лелеем за Запада като заблудени овчици...Защото тоя ми каза, онзи ми каза.....Пожелавам ти дза поживееш там и да видиш за какъв рай иде реч....
цитирай
20. irina1988 - Ама да бе - трудовото ни законода...
18.02.2011 17:28
Ама да бе - трудовото ни законодателство е много хубаво! За това нямаме свестни синдикати - баща ми като искаха да го прецакат с парите в Германия вдигна всички медии и синдикати и си взе каквото му се полагаше. Само, че говорим за Германия - тук ако си потърсиш правата може да те уволнят дисциплинарно, да те заплашат че повече няма да си намериш работа и какви ли не - хубави работи. Да не говорим, че винаги брадвата е в работодателя - работника винаги е крив. Не ми ги говори тия на мен. Наясно съм - и двамата ми родители са били и дори единият е зад граница в момента.
А по темата с майчинството - да го направят безсрочно, защо не?! Хората са го преценили така, понеже не им е изгодно на наемат хора за временно заместване очевидно. А и там можеш да си оставиш детето на ясла, на градина, на бавачка - има много по-големи облаги за майките там, от колкото тук - това също го знам.
цитирай
21. mafani - Re: irina1988
18.02.2011 19:10
Ирина, ако ми посочиш един осъден работник у нас в трудово-правен спор ще те черпя.

Сега един приятелски съвет- от хейтърите няма смисъл, те са хейтъри и тук, и в Германия, и на Северния полюс. Това, от което тук не си доволна, някъде там е уредено в пъти по-добре, но вероятно ще намериш още 1001 причини нещо да те дразни там повече отколкото тук. Такова нещо като перфектна държава нЕма никъде.
Та понеже не желая децата ми да живеят с вечно мрънкащи хейтъри, скоро мен и тях тук няма да ни има. Аз отдавна съм гражданин на света и местожителството ми не зависи от нищо и никого- ставам и заминавам.
Щом имаш самочувствието и образованието, желанието и амбицията да се махнеш от Бг- давай. Безсмислено е, да питаеш такъв негативизъм, а да си само на 21.
Успехи, Ирина!
цитирай
22. анонимен - Защо въпросният шеф да осигурява ...
19.02.2011 08:12
masterpiece08 написа:
Защо въпросният шеф да осигурява болничните? Доколкото знам те се изплащат от НОИ, майчинството-също,поне по мое време беше така, а ако има някакви несъответствия,те могат да се уредят съобразно европейското законодателство. Племенницата ми роди в Германия, синът й вече е на 3 год,преди няколко месеца тръгна на детска градина, мъжът й е студент, и двамата в момента не работят, но социалната издръжка е достатъчна, за да живеят прилично.

НОИ плаща след третия ден. Прочети Преходните и заключителни разпоредби на КСО. Преди работодателят плащаше само първия ден от болничните, а сега плаща първите три, уж не повече от 15 годишно, ама тази разпоредба не е много ясно написана, та може и да я оспорят нои-джиите в своя полза.
цитирай
23. irina1988 - Ирина, ако ми посочиш един осъден ...
19.02.2011 16:17
mafani написа:
Ирина, ако ми посочиш един осъден работник у нас в трудово-правен спор ще те черпя.

Сега един приятелски съвет- от хейтърите няма смисъл, те са хейтъри и тук, и в Германия, и на Северния полюс. Това, от което тук не си доволна, някъде там е уредено в пъти по-добре, но вероятно ще намериш още 1001 причини нещо да те дразни там повече отколкото тук. Такова нещо като перфектна държава нЕма никъде.
Та понеже не желая децата ми да живеят с вечно мрънкащи хейтъри, скоро мен и тях тук няма да ни има. Аз отдавна съм гражданин на света и местожителството ми не зависи от нищо и никого- ставам и заминавам.
Щом имаш самочувствието и образованието, желанието и амбицията да се махнеш от Бг- давай. Безсмислено е, да питаеш такъв негативизъм, а да си само на 21.
Успехи, Ирина!


Май нещо си противоречиш или само така ми се струва?! Хем недоволстваш от системата тук, хем не оправдаваш и западната такава. Хем тук не ти харесва, хем и там. А знаеш ли изобщо какво искаш?! Това да знаеш какво искаш - не значи, че си негативно настроен - за мен има разлика между това да се рееш из облаците и да си мислиш как някой ще дойде да ти тресне едно куфарче и ще се оправиш. Сама ти недоволстваш във всичките си постове - аз просто съм опозиция в разговора и за това сметна, че съм черногледа - не е така. Между реализъм и негативизъм има огромна разлика. Да седиш и да плюеш анонимно и да се опитваш да се изкараш права, пред хора които няма как да ти помогнат е безсмислено поне за мен. Като не ти харесва положението тук заминавай - на мен не ми харесва и е въпрос на време да се махна. Но да раждам децата си тук и да ги обричам на мизерии, защото трябвало да се подпомага прираста на страната няма да стане. Като държавата не иска до 2050 да се напълни само с циганори да направи така, че да се стимулира раждането на българчета. Очевидно на държавата не й пука - защо на мен тогава да ми пука за държавата?! Знам как стоят законите навън - аз знам какво искам - но ти явно не знаеш.
цитирай
24. mafani - Re: irina1988
19.02.2011 17:16
Усещащ ли се сама, каква си хейтърка? А си само на 21. Шок. Бг-то е пълно с такива заблудени идеалисти на запада като теб. Пфу.
Та кой казваш е недоволен? Аз или ти? Аз съм иронична и усмивам и майките, забравили за друго освен за рожбетата си и такива като теб, които забравят, че някога току виж и тях някой оплодил или те ще оплодят.
:)))
Да, между негативизъм и реализъм има огромна разлика- аз за разлика от теб очевидно съм наясно с плюсовете и минусите, които неминуемо съществуват и тук и на Запад. Никъде няма живот като на кино, цветя и рози, но явно за теб там, отвъд Трънска област е земният рай. Ходи, поработи, поживей, погледай деца и се върни да си приказваме...Никъде няма лесно, това не го ли разбираш? Лично аз не видях никъде да те приемат с отворени обятия при все моята и на патньора ми професии.
Аз ли не знам какво искам? Хм, знам и то много добре. И съм ти казала, какво е то- скоро отново пътувам за странство. След 5 години сигурно ще бъда другаде, след още пет може и на Луната да ида, ако установят там сносни условия за живот.
Аз не се плаша от бачкане, от работа и от трудности. Минала съм ги всичките- от сервитьор до ...без значение. Пожелавам ти да видиш широкия свят и да намериш своето място в него. Или още по-добре /поне от моя гледна точка/ бъди гражданин на света и не се притеснявай да сменяш месторабота и местожителство, ако едното отстой от другото на хиляди мили.
Още веднъж, успехи, Ирина и изучи европейското законодателство, ако искаш да работиш легално в ЕС ще ти е от полза.

цитирай
25. irina1988 - Не ми слагай, думи в устата които не ...
19.02.2011 18:58
Не ми слагай, думи в устата които не съм казвала - както може би ти казах и двамата ми родители са работили в чужбина. Наясно съм за какво става дума, само дето там ако работиш като неквалифициран работник можеш да се издържаш и живееш нормално - най-добрата ми приятелка заминава веднага щом завърши за Англия и повече не се върна. Да, каза ми че е гадно - но тук е било по-гадно. И? Извода какъв е?! Когато човек в България забогатял по следните начини: чрез наследство, роднини и богат съпруг си въобразява, че всичко е цветя и рози - то този човек няма нужда да живее навън - точно защото тук е осигурен. НО, ако няма някой дето да му седи зад гърба се спасява сам - както приятелката ми е направила. Както и много други са направили... Известно е, че шуробаджанащината е дълбоко вкоренена в нашата страна, точно за това и никога няма да се оправим.
цитирай
26. анонимен - Game Over !
09.03.2011 15:13
Безмислена статия последвана от безмислен спор ;) Е поне се позабавлявах ;) ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mafani
Категория: Лични дневници
Прочетен: 569161
Постинги: 135
Коментари: 1932
Гласове: 3177
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930